דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אזעקה אלחוטית 

מאת    [ 02/02/2012 ]

מילים במאמר: 1333   [ נצפה 1889 פעמים ]

בשנים האחרונות מבינים יותר ויותר אנשים כי מערכות אלחוטיות הם דור ההמשך לכל המכשירים החוטיים בהם אנו משתמשים בחיינו היומיומיים. 
מערכות אזעקה אלחוטיות מחליפות יותר ויותר את מערכות האזעקה החוטיות אשר מאלצות את משתמשיהם לבצע הכנות מיוחדות לצורך התקנת מערכת אזעקה חוטית ואילו על אף העובדה כי רבים חסרונות המערכות הקוויות ,נתרכז במאמר זה בתכונות המערכות האלחוטיות בלבד. 
מערכות האזעקה האלחוטיות ,לא רק שאינן דורשות כל הכנה מראש בתשתית הבית ולא רק שמאפשרות לדיירים בבתים קיימים לבצע התקנה של מערכת אזעקה בביתם לאחר שנים ללא מערכת אזעקה (וזאת לאחר שבבניית ביתם לא לקחו בחשבון הכנות מיוחדות למערכת אזעקה בבית) אלא שכיום מערכות האזעקה האלחוטיות בדרך כלל בנויות בטכנולוגיה מתקדמת מאוד המקנה למערכת האזעקה אמינות גבוהה בזיהוי כניסה לא חוקית לבית במידור לפחות ל-20 אזורים, בכל מקרה לא כדאי לרכוש מערכת אזעקה המצוידת בפחות מ-20 אזורים(גם אם היום אנו זקוקים להרבה פחות). 
החיסרון הבולט באי סריקה דו כיוונית של הגלאים במערכות האלחוטיות אינו מהווה מעצור ברכישת מערכת אלחוטית בעקבות יכולת מערכת לתת מענה למיגון נאות ברוב מבתי האב הקיימים בישראל למעט אם מדובר במבנה ביטחוני בנקים או מקומות רגישים אחרים בהם יש צורך בתשתיות נכבדות נוספות. 
מערכות האזעקה האלחוטיות נחלקות לשני סוגים : 
מערכת אזעקה בחיבור לטלפונים ניידים ומערכת אזעקה אלחוטית בחיבור למוקד שמירה. 
מערכת אזעקה בחיבור ישיר לטלפונים ניידים: 
מערכות אזעקה מסוג זה מאפשרות לדייר לשלוט באופן מלא על מערכת האזעקה שבביתו ,לבצע דריכה של מערכת האזעקה מרחוק לבדוק את סטאטוס המערכת(דרך הטלפון הנייד),להקליט הודעה אותה הוא ישמע במצב של ניסיון פריצה לביתו ועוד פעולות רבות שמאפשרות לו כאמור שליטה מלאה על המתרחש בביתו באמצעות מערכת האזעקה האלחוטית וכמובן המערכת מצויידת בחייגן המאפשר גישה למספר טלפונים ניידים ואו רגילים(במערכות הטובות בד"כ לשישה מספרי טלפון) . 
במצב בו יקבל הדייר "קריאה " מהבית ובה ישמע את ההקלטה בגין הפריצה יהיו לו מספר אפשרויות בהם יכול לפעול ,נציין את החשובות שבהן: 
מצב ראשון בו יכול הדייר לשלוט על מערכת האזעקה ולפתוח קו אינטרקום ישירות מול הבית הכול בלחיצת כפתור מהטלפון הנייד שלו(בדרך כלל לחיצה על מקש מספר "1" בטלפון הנייד) על מנת לשמוע את כל המתרחש בביתו-זה מצב בו הדייר לא יודע אם מדובר בפריצה לבית או שאחד מדיירי הבית נכנס ולא כיבה את מערכת האזעקה בזמן,ולכן המערכת מאפשרת לו להאזין למתרחש בבית ולפעול על פי מידע שיקבל דרך מיקרופון שמחובר למערכת האזעקה. 
מצב שני בו הדייר לא יכול לקבל את שיחת הטלפון מהבית על אף ששמע את קריאת הפריצה בטלפון הנייד שלו (למשל במקרה בו הוא נמצא בישיבת עבודה חשובה או לחילופין עומד על סולם גבוה בזמן עבודתו)מה שיעשה בדרך כלל במצב זה ,"יגלגל" את החיוג למנויים הבאים הקיימים במערכת האזעקה מתוך שישה מספרים קיימים (לרוב עיי" הקשת הספרה "0" בטלפון הנייד שלו)מערכת האזעקה תמשיך לצפור בבית וחיוג חדש יועבר למנוי הבא ברשימת הטלפונים שהוכנסו מבעוד מועד. 
מצב שלישי בו הדייר קיבל את קריאת הפריצה לבית אבל הוא יודע בוודאות שמדובר בדייר מורשה מבני הבית שלא הספיק לנטרל את מערכת האזעקה ואילו אז הוא בעצמו יכול לנטרל את מערכת האזעקה בביתו גם אם הוא נמצא בקצה השני של המדינה ,עיי" לחיצה על מקש מספר "9" בטלפון הנייד שברשותו. 
מערכת אזעקה אלחוטית בחיבור ישיר לטלפונים ניידים מאפשרת (במערכות הטובות שבניהן) יכולת סיווג סוג הקריאה. מערכות אלה יודעות לאבחן בין מצב קריאה של אזעקת פריצה לבית,אזעקת עשן או שריפה בבית ואזעקת מצוקה או חירום. 
אזעקת פריצה -מדווחת לדייר על פריצה עם הקלטה מיוחדת של פריצה. 
אזעקת מצוקה(חירום) -מדווחת לדייר על מצוקה בבית עם הקלטה מיוחדת למצוקה. 
אזעקת עשן(שריפה) -מדווחת לדייר על מצב עשן בבית עם הקלטה מיוחדת על עשן בבית. 
מערכת אזעקה בחיבור לטלפונים ניידים ומערכת אזעקה אלחוטית בחיבור למוקד שמירה. 
מערכות אזעקה מהסוג שמתחבר למוקד שמירה , מאפשרות למעשה את השליטה המלאה של מוקד השמירה על המערכת מרחוק כולל רוב הפונקציות המפורטות בסוג המערכות הקודם,אלא שמרכז השליטה עובר מידיו של הדייר לאחראי במוקד השמירה שמקבל את קריאת המצוקה(כל שתהיה) באמצעות קו הטלפון בפורמט תקשורת הקיים בין מחשבים(contact ID הנפוץ והמתקדם שביניהם). 
בקריאת מצוקה כלשהי מבית הדייר ,יודע אחראי המשמרת היושב במוקד לזהות את סוג קריאת המצוקה ועל פי כך יפעל בהתאם,יתרה מכך יכול המוקדן במוקד השמירה לשמוע את כל שנעשה בבית לדבר עם הפורץ לבית ולכוון את הסייר שמגיע מטעם מוקד בשמירה לאזור המדויק בו הוא מזהה תזוזה). 
במערכות הטובות מסוג זה קיימים לפחות שני קווים המתחברים למוקד שמירה בפורמט תקשורת מתקדם מסוג C0NTACT ID ובכך מאפשרים לדייר להתחבר במקביל לשני מוקדי שמירה אזוריים, על מנת לאפשר גיבוי על גיבוי. 
במערכות האזעקה האלחוטיות יש צורך בסוללות טובות שיתנו מענה לצריכת הזרם הנמוכה של הגלאים , בדרך כלל במערכות האיכותיות יותר ,סוללות המפעילות את רוב סוגי הגלאים יהיו סוללות מסוג "אלקליין" ולא סוללות מכל סוג אחר(סוללות ליטיום למשל שמחירם גבוה מאוד). הסיבה העיקרית נעוצה בעובדה שגרף הסוללות הרגילות לא "נופל" ביום בהיר (ללא הודעה מוקדמת) כפי שקורה ברוב סוגי הסוללות האחרות ולכן רצוי שבגלאים אלחוטיים תהיינה סוללות מסוג אלקליין . בד"כ המערכת יודעת להודיע לפחות חודש מראש על מצב של סוללה חלשה וגם יודעת לכוון את הדייר לגלאי הרצוי לצורך החלפת הסוללות בו. 
בדרך כלל , אמינות המערכות האלחוטיות גבוה מאוד , הסיכוי לקלקול המערכת אחרי שנים אינו גבוה אך יחד עם זאת תמיד מומלץ לבטח את המערכת מפני קלקולים ותקלות עתידיות(כמובן שחייבת להיות תקופת אחריות ראשונה הניתנת עיי החברה). 
רוב מערכות האזעקה יודעות לאפשר לנו הדיירים לפצל את רמת המיגון לשניים,האחת כאשר אנו יוצאים מהבית ולא נשאר בבית אף אחד והשנייה כאשר אנו רוצים להמשיך ולמגן חלקים בבית גם כאשר אנו נמצאים בו ,למשל בלילה בזמן השינה. 
מערכות אלחוטיות מאפשרות לדייר להציב גלאים במחסן חיצוני הנמצא בחצר הבית ואו לפעמים גם ברכב שחונה בחניית הבית ,במידה ואלה נמצאים בקרבה לבית ובכך לנצל את יתרונות המערכת האלחוטית גם במקומות אחרים. המלצה של רוב בעלי המקצוע בנידון לקיבוע גלאים על מנת לא ליצור מצב בו שכח הדייר להציב את הגלאים כל פעם מחדש. 
גלאים: 
לכל חברה ישנם סוגים שונים של גלאים ורכיבים נוספים אופציונליים שיודעים להתחבר למערכת אזעקה אלחוטית ולכן לבדוק לפני רכישה. הגלאים הנפוצים והטובים ביותר לרוב בתי האב הסטנדרטיים הם גלאי א.א.פ.(גלאי נפח אינפרא אדום פאסיבי) אשר מוצב בדרך כלל במקומות מרכזיים על מנת לכסות חללים גדולים ואשר עפ"י רוב מתכנני המיגון משתמשים בהם כיוון שהם נותנים כיסוי כולל גם לחלונות וגם לחללים,יתרה מכך רוב הגלאים הללו מאפשרים בעתיד מיסוך חלקי על מנת להפכם לגלאי וילון. 
גלאים מגנטיים אלחוטיים הינם הגלאים היחידים אשר מאפשרים מיגון על דלתות ואו חלונות ואשר מאפשרים גילוי מיידי של 0 שניות לכל פתיחת דלת וחלון עליהם הם מגנים.ההמלצה בנוגע לגלאי מסוג זה היא לא להתפשר על התקנת גלאי מגנטי על דלת הכניסה הראשית לבית ממנו מרבים לצאת ולהיכנס , לגבי פתחים אחרים אפשר לקבל כיסוי טוב גם בעזרת גלאי נפח אשר עוזרים לחסוך גלאים-ומתבטא מאוחר יותר במחיר העלות הכוללת. 
גלאי קרן חיצוניים נחשבו פעם לגלאים הטובים ביותר במערכת המיגון הביתי שלנו וזאת משום העובדה שרובנו היינו רוצים לגלות את הפורץ שלנו מוקדם ככל האפשר (עוד כשהוא שותה את הקפה הראשון שלו בבוקר לפני שיצא לכיוונינו),עם השנים מבינים יותר ויותר שהתקנת גלאי קרן חיצוניים ואשר אינה מבוצעת בקונפיגורציה שתתואר בהמשך ,הינה עשיית עוול ואף עלולה להוות מכשול בפני הדייר שמיגן את ביתו ויצא ממנו. 
ובכן , מאוד פשוט : עם השנים מתברר עד כמה התקנת גלאי קרן חיצוניים מחוץ לבית תורמת לפורץ בניסיונו לפרוץ לבית וזאת בעקבות העובדה שגלאים אלה הינם היחידים אשר מותקנים מחוץ לבית ומאפשרים למעשה גישה של כל אחד בניסיונות חבלה ואו נטרול המערכת ,הדרך המאוד קלה של קצר החוטים בכניסה לגלאים אלה ,העמסה ושריפת הספק ברכזת הביאה הרבה מאוד מומחים להבין כי גלאים אלה מסכנים את שלום המיגון הביתי עליו השקענו את רוב כספינו,למעשה פורצים חכמים דואגים לקצר את הגלאי ולהתחבא בשיחים עד אשר הלקוח או מוקד השמירה שחזר לבדוק את פשר הקריאה ,עזב את המקום,ואז למעשה קריאה נוספת אם תהיה בכלל לא תרשים אף אחד. 
יחד עם זאת אציין שבמקרה ובו מוכרחים לעשות גלאי קרן חיצוניים ,חובה להתקין 2 גלאים בגובה: האחד בגובה שליש החלון והשני בגובה שני שליש החלון ,על מנת ליצור מצב בו קריאת מצוקה שתופעל עיי חיתוך שני הקרניים תוכיח לנו שאכן מישהו דאג לחצות שני קרניים באותו חלון,מה שיביא אותנו להבין שלא מדובר במשהו מקרי(ולא דנו עדיין על נושא התרעות שווא שיש בגלאים אלה כתוצאה של חיתוך קרן בודדת עיי בעלי חיים ,שינויי מזג אויר ואפילו גשם חזק או ברד שעשוי להפעיל את גלאי הקרן )אלא על ניסיון אמיתי לחצות את הקרניים החיצוניות המותקנות מחוץ לחלון וכנראה שמדובר בניסיון אמיתי. 

גארדסמן האזעקה האלחוטית הנאמנה בעולם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב